5 rad, które ułatwią współpracę z agencją SEO

W dobie ciągłego udoskonalania algorytmów Google, niełatwo nadążyć za zmieniającymi się trendami. O ile agencje zazwyczaj są na bieżąco ze zmianami, a nawet wyprzedzają ruchy giganta z Mountain View, to ich klienci mają z tym nie lada problem. Nic dziwnego, że współpraca na linii klient – agencja jest narażona na wiele niedogodności. Dlatego właśnie postanowiliśmy stworzyć krótki poradnik, dzięki któremu współpraca z agencją SEO będzie układać się po myśli każdej ze stron.

1. Dobierz słowa kluczowe wspólnie z agencją

Współpraca z agencją SEO może układać się po Twojej myśli. Zamiast utrudniać sobie życie, zaufaj specjalistom, którzy od lat dopasowują frazy do potrzeb Klientów. Widząc zaangażowanie agencji, szybko odróżnisz rzetelną firmę od „fachowców”, których celem jest tylko i wyłącznie oskubanie klienta z pieniędzy.

Dlatego w przypadku, kiedy przychodzisz z gotowym zestawem fraz, skonsultuj swój wybór z wykwalifikowanym specjalistą. Handlowiec poprowadzi Cię za rękę i na podstawie skrupulatnego wywiadu, uzupełnionego weryfikacją fraz kluczowych (zwykle za pomocą zaawansowanych narzędzi, takich jak: Senuto czy SEM STORM) dobierze dla Ciebie najlepsze frazy.

2. Zweryfikuj popularność fraz

Zweryfikowanie popularności fraz to kolejny sposób, który ułatwi Ci współpracę z agencją SEO. Na rynku nie brakuje firm, które specjalnie dobierają wygodny dla siebie zestaw słów kluczowych. Wszystko po to, by raporty się zgadzały. Niewiedza Klienta, sprzedażowy charakter oferty i frazy łatwe do pozycjonowania stron, których ilość wyszukiwań jest równa zeru. Niestety, nieuczciwe praktyki stają się zmorą branży SEO, dlatego przed podpisaniem umowy warto nieco zgłębić swą wiedzę z zakresu pozycjonowania i pozycjonowania lokalnego.

Nie daj się nabić w butelkę! Pamiętaj, by zweryfikować średnią ilość wyszukiwań i konkurencyjność fraz na własną rękę. Do tego celu świetnie nada się Google Keyword Planner. Jeśli nie jesteś pewien, co do uczciwości agencji sprawdź o niej opinie w sieci. Zweryfikuj czy firma faktycznie może pochwalić się wysoką efektywnością oraz rzuć okiem na pozyskane przez nią referencje.

3. Nie zamykaj się na nowe propozycje

Zraziłeś się usługami agencji SEO, z którą współpracowałeś? Decydujesz się na współpracę z nową firmą? Pamiętaj, że słowa kluczowe, na które się pozycjonowałeś wcale nie muszą być jedynym rozwiązaniem. Warto ponownie przeanalizować wyrażenia pod kątem efektów – tym bardziej, jeśli Twoja witryna nigdy nie osiągnęła oczekiwanych przez Ciebie pozycji.

Postaraj się dobrać więcej ścisłych fraz, które będą dopasowane do Twojej oferty bądź konkretnego klienta. Zwróć też uwagę na zasięg – czasami lepiej postawić na pozycjonowanie lokalne aniżeli ogólnopolskie, tym bardziej, jeśli konkurencją są ogromne firmy, mające wielokrotnie większe budżety.

Dlatego, jeśli agencja zaproponuje Ci nowe wyrażenia, postaraj się je dokładnie przeanalizować. Nie zamykaj się na zmiany, ale też nie daj się nabić w butelkę – patrz punkt wyżej.

4. Sprawdź moc strony i zweryfikuj treści

Algorytmy wyszukiwarki Google zwracają uwagę na wiele rozmaitych czynników – analizują budowę strony, jej użyteczność, szybkość, kompatybilność, jak również treść, która się na niej pojawia. Innymi słowy, rozkładają witrynę na czynniki pierwsze, weryfikując jej moc i przyznając miarodajną pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlatego właśnie bardzo istotne jest, by monitorować moc strony, a w razie, gdy ta jest słaba, zoptymalizować ją według wytycznych, zaproponowanych przez rzetelną agencję SEO. To właśnie firma, która oferuje swoje usługi powinna wyjść z inicjatywą i na tacy wyłożyć Ci wszelkie dane.

Oczywiście, jakość strony warto zweryfikować również na własną rękę – świetnym narzędziem, które umożliwi sprawdzenie jakości witryny jest Majestic. Mając konkretne informacje o stanie strony, agencja powinna bez trudu dopasować spersonalizowaną strategię.

Równie istotną kwestią jest weryfikacja doboru fraz, tak aby te odpowiadały zapytaniom w obrębie strony internetowej. W tym celu warto skorzystać z platformy Answer The Public, która podpowie, czego szukają użytkownicy wyszukiwarki. Jeśli na stronie brakuje słów kluczowych, to oczywiście należy przeprowadzić skrupulatną optymalizację tekstów i uzupełnić o brakujące wyrażenia lub stworzyć całkiem nowe treści czy podstrony tematyczne. To zadanie powinna wziąć na siebie agencja, z którą podjęło się współpracę. Oczywiście, wcześniej warto dokładnie przedyskutować temat, tak aby treści, które pojawią się na stronie w pełni odpowiadały naszym wymaganiom.

Pamiętaj, że wszelkie treści powinny być obfite w słowa kluczowe – oczywiście, tak by miało to sens i przy zachowaniu podstawowych zasad językowych. Zadbaj o rozbudowę treści serwisu i ciesz się z lepszej pozycji w wyszukiwarce Google.

5. Zaangażuj się

Poznaj ludzi, z którymi chcesz rozpocząć współpracę. Umów się na spotkanie i doprecyzuj zasady kooperacji. Przedstaw swoje oczekiwania i poznaj strategię, jaką przygotowała dla Ciebie firma pozycjonująca. Ustal zakres obowiązków oraz koszty wszelkich czynności, które zostaną podjęte. Wypracowanie dobrych relacji z agencją SEO już na początku ułatwi długofalową współpracę, sprawiając, że obie strony będą zadowolone.

Mamy nadzieję, że i tym razem skorzystacie z naszych wskazówek, jak również liczymy, że podzielicie się z nami Waszym zdaniem w komentarzach. A jeśli zastanawiasz się dlaczego agencje SEO nie dają gwarancji, odsyłamy Cię do jednego z naszych poprzednich wpisów. Z całą pewnością okaże się równie pomocny.