6 ZASADY SKUTECZNEGO MARKETINGU E-MAIL

6 ZASADY SKUTECZNEGO MARKETINGU E-MAIL

E-mail to internetowe narzędzie marketingowe, które może dotrzeć do ogromnej liczby osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

I chociaż jest to prawdopodobnie jedna z najstarszych (no, nazwijmy to: „najbardziej ugruntowane”) metody docierania, badania nadal wykazują, że może być bardzo skuteczna, jeśli jest właściwie stosowana.

Oczywiście wysyłanie wiadomości e-mail do każdego i wszystkich nie może być dokładnie określane jako „skuteczne”. Tego rodzaju zachowanie spowodowało, że e-mail marketing zyskał złą sławę.

Istnieje jednak kilka prostych zasad, dzięki którym można dotrzeć do większej liczby osób, zwiększyć wskaźnik otwartości i znaleźć więcej sukcesów.

  1. Złóż konkretną ofertę
    W artykule na temat eksperymentów marketingowych znajduje się świetny cytat, który naprawdę podsumowuje nasz cel w przypadku każdego e-maila, a mianowicie:

„Konwertuje swoistość. W marketingu nie powinno być czegoś takiego jak ogólny komunikat. Sprzedawca komunikuje się z celem. Ten cel powinien dyktować wszystko, co mówimy. Ten cel powinien wpływać, a nawet ograniczać, każde słowo, które wypowiadamy ”.

Jeśli Twój e-mail jest tylko ogólnym przypomnieniem, że istniejesz, istnieje szansa, że ​​odniesie 100% sukcesów… przypomnisz ludziom, że istniejesz… a także, że lubisz wysyłać im bezużyteczne e-maile.

Możesz poprawić swoje współczynniki konwersji dzięki specyfice.

Twój temat powinien zawierać szczegółowe informacje na temat tego, co otrzymają za otwarcie wiadomości e-mail, a następnie treść powinna zawierać konkretne informacje o tym, co oferujesz.

Pamiętaj tylko, że nie próbujesz sprzedawać produktu lub usługi za pomocą tego e-maila. Musisz pozwolić swojej stronie to zrobić.

Twoja oferta musi zatem być wystarczająco szczegółowa, aby dać im powód do przejścia do Twojej witryny.

  1. Złóż specjalną ofertę we właściwy sposób dla właściwych odbiorców
    Masz jasność i precyzję na temat tego, co oferujesz, ale samo to nie oznacza, że ​​ludzie będą spieszyć się z kliknięciem wezwania do działania.

Zwłaszcza jeśli to, co oferujesz, nie ma połączenia z osobą odbierającą wiadomość e-mail.

Możesz być całkowicie konkretny, możesz mieć najlepszą ofertę, ale nie będzie to miało większego wpływu na niewłaściwych odbiorców.

Lub jeśli przedstawisz to w niewłaściwy sposób.

Na przykład kampania marketingu nieruchomości będzie musiała uwzględniać zarówno kupujących, jak i sprzedających. Powinien być w stanie dostarczyć w odpowiednim czasie informacje o odpowiednich dzielnicach i domach we właściwych miejscach. Cotygodniowe wiadomości e-mail byłyby prawdopodobnie przesadne i miałyby większą szansę na irytujące, a nie kuszące potencjalnych klientów.

Z drugiej strony, jeśli prowadzisz kampanię e-mailową dla sklepu e-commerce, możesz zwiększyć liczbę e-maili, ponieważ Twoi klienci będą chcieli uzyskać informacje poufne na temat najlepszych ofert lub nowych projektów.

Możesz natychmiast dotrzeć do dużej grupy odbiorców za pośrednictwem kampanii e-mailowej, wystarczy jasno zdefiniować tę grupę odbiorców i ustalić, jakie podejście da odbiorcom powód do kliknięcia.

  1. Komunikuj się tak jak w mediach społecznościowych
    Kiedy traktujesz swoje e-maile jak ulotkę, która jest wpychana do każdej skrzynki na ulicy, właściciele tych skrzynek będą traktować je tak samo… i wyrzucić.

E-maile są zwykle reklamami i ogłoszeniami, i choć nie jest to zła rzecz, nie jest to najskuteczniejszy sposób docierania do klientów.

Pomyśl o tym jak o mediach społecznościowych. Jeśli traktujesz kiedykolwiek posty w mediach społecznościowych jak reklamę, bardzo szybko stracisz również tych obserwujących.

Pomyślmy więc o e-mailu jako o innym sposobie bycia towarzyskim. Tak powinien wyglądać e-mail, prawda? Jak pozostać w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną?

Spójrz na ten przykład (ponownie z Eksperymentów marketingowych), aby zobaczyć jeden przykład, w jaki sposób pisanie jak człowiek pisałby do drugiego człowieka „absolutnie zmiażdżył” wydajność ich tradycyjnych e-maili.

  1. Nie oczekuj, że zawsze zrobisz to dobrze za pierwszym razem
    Nie oczekuj doskonałości od pierwszego e-maila. Możesz naprawdę dobrze sobie radzić z pierwszym e-mailem – zakładając, że kampania rozpoczęła się na właściwej stopie – ale będzie to wymagało trochę pracy, testów i ponownej pracy, aby naprawdę wykorzystać cały potencjał tutaj.

E-mail marketing jest jak każdy inny element marketingu online, co oznacza, że ​​musisz polegać na analizie, a nie na założeniach.

Możesz być zaskoczony tym, co pokazują liczby.

Na przykład być może wcześniej widziałeś niektóre numery dotyczące „najlepszego czasu na wysyłanie e-maili” lub „najlepszych dni tygodnia na wysyłanie e-maili” lub „ile razy w miesiącu powinieneś wysyłać e-maile”.

Przeprowadzono już kilka badań w celu ustalenia, kiedy najlepiej wysłać wiadomość e-mail. Niektórzy z nich szybko podkreślają, że nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi i że różni ludzie otwierają e-maile i różne godziny.

Na przykład prawnik może częściej otwierać wiadomości e-mail od 10 rano do 2 po południu, podczas gdy pielęgniarka może otwierać wiadomości e-mail w dowolnym miejscu od 10 rano do 10 w nocy.

Chodzi o to, że wszystkie te badania są doskonałym miejscem do rozpoczęcia planowania strategii, ale dopóki nie zaczniesz gromadzić własnych danych na temat własnych odbiorców docelowych, ogólność będzie wszystkim.

Możesz zrobić o wiele więcej dzięki szczegółom niż ogólnikom.

I chociaż nie będziesz mieć wszystkich szczegółów na temat pierwszego wybuchu wiadomości e-mail, możesz oglądać i nagrywać oraz konsekwentnie rozwijać kampanię, aby z każdą wysyłką było trochę lepiej.

  1. Spraw, aby wartość była bardzo wyraźna
    Od wiersza tematu do treści i obrazów, musisz upewnić się, że łączysz wartość, którą oferujesz czytelnikowi.

W świecie SEO często rozmawiamy o tym, jak masz tylko kilka sekund na zwrócenie uwagi klientów, gdy trafią na Twoją stronę główną.

W przypadku poczty e-mail obowiązuje ta sama pilność, ale w inny sposób.

Gdy ktoś pojawia się w Twojej witrynie, można bezpiecznie założyć, że był on przynajmniej zainteresowany Twoimi produktami / usługami / treściami, ponieważ aktywnie wyszukiwał i klikał Twoją witrynę.

Gdy ktoś otwiera wiadomość e-mail, oczekuje, że szybko udowodnisz swoją wartość, ponieważ do niej przyszedłeś. Nie przyszli do ciebie.

Nie chcą sprawdzić, czy masz to, czego chcą. Szukają powodu, aby usunąć Twój e-mail.

Jeśli wartość otwarcia wiadomości e-mail i kliknięcia wezwania do działania jest oczywista, masz znacznie większą szansę na konwersję zwykłego czytelnika do poważnego klienta.

  1. Nie proś o wiele, ale wyjaśnij, o co prosisz
    Wiadomość e-mail z wezwaniem do działania w zakresie „subskrybuj teraz za 10 USD miesięcznie” prawdopodobnie nie przyciągnie zbyt wiele uwagi.

Nie próbuj sprzedawać niczego za pomocą e-maila oprócz kliknięcia.

Oznacza to sprzedaż ich po wartości po drugiej stronie tego kliknięcia.

Jeśli nawiązałeś z nimi kontakt i rozmawiałeś z nimi jako prawdziwą osobą, nie powinno to być zbyt trudne.

W tym samym czasie naprawdę nie trzeba owijać w bawełnę. Możesz jasno powiedzieć, że coś sprzedajesz.

Ludzie są bardziej otwarci na bezpośredniość. Jeśli uważają, że próbujesz podstępnie podchodzić do wyprzedaży, prawdopodobnie po prostu klikną ten przycisk usuwania.

Budowanie relacji z e-mailem
Od pierwszego uścisku dłoni nikt nie chce wchodzić w zaangażowany związek. Zwykle chcemy nieco bardziej zbadać możliwości, zanim przejdziemy do następnego poziomu.

Gdy tworzysz skuteczną kampanię e-mailową, możesz zasadniczo zachęcić potencjalnych klientów do spojrzenia Ci w oczy i uścisnąć im dłoń. Mogą nie reagować natychmiast, ale jest to ważny pierwszy krok w każdym związku.

Następnym krokiem jest wykonanie powyższych instrukcji. Jeśli będziesz się go trzymać, e-mail marketing może być potężną bronią w twoim arsenale marketingu online.