Pozycjonowanie strony One Page

Co to jest strona one page?

Jak sama nazwa wskazuje jest to witryna, która zawiera tylko 1 dokument prezentowany internaucie z całą treścią witryny. Na tej stronie nie ma linków do wewnątrz strony, może pojawić się menu linkujące do sekcji na widocznej witrynie.

Strony takie najczęściej używane są do promowania 1 konkretnego produktu czy też usługi i nastawione są na 1 konkretną akcję, dlatego też są bardzo proste i przejrzyste, a użytkownicy widząc wszystko na 1 stronie szybko mogą się zapoznać z cała treścią witryny. Strony one page wyglądają nowocześnie i są dostosowane do urządzeń mobilnych.

Jak zbudowana jest strona one page?

Jak wspomniałem wcześniej jest to bardzo prosta witryna z dosłownie 1 dokumentem, który jest podzielony na sekcje np. o firmie, usługi, cennik.

Na górze strony warto umieścić menu, które będzie linkowało do tych właśnie sekcji, dzięki czemu użytkownik nie będzie musiał przewijać często długiej strony, a od razu trafi tam gdzie chce. Dobrze, żeby menu pływało czyli przesuwało się wraz z ekranem i było dla użytkownika widoczne cały czas, aby w razie potrzeby mógł w każdej chwili z niego skorzystać.

Swoją drogą internauci lubią tego typu strony właśnie dlatego, że nie trzeba błądzić w strukturze strony, by znaleźć jakąś informację, ale jest ona dostępna od razu na 1 stronie wystarczy ją przewinąć.

Co do budowy strony to najczęściej zawierają one dużo animacji i elementów graficznych. Moim zdaniem są nimi wręcz przeładowane.

Wady i zalety stron one page

Wiesz już co to jest strona one page i jak jest zbudowana, ale jeszcze zanim przejdziemy do seo powiem Ci dlaczego ludzie korzystają z tych stron i jakie są ich główne wady.

Zalety stron one page:

  1. atrakcyjna wizualnie,
  2. cała strona wczytywana jest od razu i nie trzeba czekać na przeładowywanie się jej w trakcie jej przeglądania,
  3. jako, że jest to tylko 1 strona jej stworzenie nie powinno być drogie,
  4. z tego też powodu zarządzanie nią będzie łatwiejsze, jak i jej optymalizacja,
  5. cała treść jest dostępna na 1 stronie więc użytkownik się nie zgubi,
  6. pozwala na szybkie zapoznanie się z ofertą/produktem,
  7. pozwala na skuteczne zastosowanie wezwania do działania (call-to-action).

Wady stron one page:

  1. ze względu na wiele animacji i grafik strona jest ciężka i będzie się długo wczytywać,
  2. brak możliwości optymalizacji strony na wiele fraz kluczowych,
  3. brak możliwości zastosowania rozbudowanych treści, często treści się ogranicza, aby pasowały w layou strony,
  4. brak możliwości prowadzenia działań content marketingowych na stronie,
  5. brak możliwości rozbudowy treści,
  6. brak możliwości zastosowania pewnych technik optymalizacyjnych na stronie,
  7. linki prowadzą do 1 strony, która zawiera wiele informacji przez co użytkownik, który na nią trafia może czuć się zdezorientowany gdzie ma szukać danej informacji,
  8. moim zdaniem umieszczenie na tej stronie zbyt wielu informacji może spowodować spore zamieszanie i chaos na stronie.