Skuteczne metody reklamowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie (SEO)

Ponad 50% ruchu i sprzedaży w polskim e-commerce pochodzi z darmowych wyników wyszukiwania w Google. Już to jedno zdanie powinno zamknąć dyskusję na temat tego, czy SEO nadal żyje i czy dalsza inwestycja w pozycjonowanie się opłaca. Nie jesteś w stanie zbudować stabilnego i silnego sklepu internetowego jeśli nie oprzesz go w znacznym procencie na pozycjonowaniu i swojej sile w Google.

Oczywiście przez ostatnie lata sama usługa SEO mocno się zmieniła. Dziś nie jest to już wyścig na liczbę linków pochodzących z innych, często bardzo spamerskich stron www. Dziś to wieloetapowy i skomplikowany proces, na który składa się wiele czynników. Jest to jednak nadal obowiązkowa pozycja w każdej długofalowej strategii reklamowej, również dla sklepu internetowego.

Pierwszym ważnym elementem pozycjonowania sklepu internetowego jest optymalizacja SEO. Wśród wielu czynników, które Google bierze pod uwagę ustalając ranking, te pochodzące z Twojej strony są bardzo istotne. Czas ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych, nagłówki, sekcja META, posiadanie certyfikatu SSL… Wymieniać moglibyśmy jeszcze bardzo długo schodząc do bardzo szczegółowych kwestii mających wpływ na Twoją pozycje. Z doświadczenia wiemy jednak, że warto w tym zakresie regularnie poddawać swoją stronę przeglądom optymalizacyjnym i mocno walczyć o każdą, nawet najmniejszą poprawkę.

Drugim istotnym czynnikiem jest content marketing. Jeszcze kilka lat temu bogactwo treści wcale nie było istotnym elementem strategii SEO. Ich unikalność również, przez co wiele firm kopiowało opisy od producenta czy dystrybutora. Dziś Google wynagradza te projekty, które stawiają na wartościowy, długi i unikalny content. Niezależnie czy będą to wyczerpujące poradniki czy rozbudowane opisy produktów, to na pewno w dłuższej perspektywie czasu inwestycja w content będzie opłacalna. Oczywiście jeśli wraz z nim zadbasz o pozostałe elementy strategii SEO.

Trzecim, ostatnim czynnikiem, jest budowa zaufania do Twojej strony i budowa jej mocy w oczach Google za pomocą tak zwanego link-buildingu. Za skomplikowanie brzmiącym procesem kryje się nic innego jak regularna rozbudowa profilu linków umieszczonych na innych stronach, a prowadzących do strony Twojego sklepu. Wspomnieliśmy wcześniej, że dziś pozycjonowanie to już nie jest wyścig „kto ma więcej”. Dziś to walka o to, kto zdobędzie lepsze, kontekstowo dopasowane linki pochodzące z wartościowych stron.

Jeśli zadbasz o wszystkie trzy elementy pozycjonowania, to będziesz mógł się cieszyć rosnącym ruchem z Google. Warto jednak działać w ramach przemyślanej strategii SEO, mierząc siły na zamiary. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce to nie walcz od razu o najtrudniejsze frazy. Skup się na szczegółowych słowach kluczowych opisujących Twoje podkategorie i produkty.

Według badań około 98% wyszukań, których dokonuje Google, dotyczy fraz, których popularność jest mniejsza niż sto wyszukań miesięcznie. To oznacza, że tylko 1 na 50 fraz będzie wpisana ponad sto razy. A mimo tego wielu właścicieli sklepów nadal skupia się wyłącznie na frazach mających tysiące wyszukań.