Tel. 530 066 419 biuro@media-agents.pl
4 skuteczne strategie pozyskiwania potencjalnych klientów dla firm prawniczych

4 skuteczne strategie pozyskiwania potencjalnych klientów dla firm prawniczych

Kancelarie prawne, które kwitną i nie tylko przetrwają w tym wieku, charakteryzują się zdolnością do łatwego i skutecznego dostosowywania się do zmian. Era cyfrowa na zawsze zmieniła kanały marketingowe. A branża prawnicza, ze wszystkimi jej zawiłościami, przechodzi poważne zmiany w sposobie prowadzenia działalności.

Niezależnie od tego, czy jesteś niezależnym prawnikiem, czy partnerem w firmie, przyciąganie i pozyskiwanie nowych klientów zawsze będzie siłą napędową Twojej firmy. Ale potencjalni klienci stają się coraz trudniejsi do wygenerowania, polegając wyłącznie na tradycyjnych technikach marketingowych, takich jak reklamy drukowane, wypowiedzi mówione i skierowania.

Według Google Consumer Survey 96% osób szukających porady prawnej korzysta z wyszukiwarki, ponieważ wolą najpierw przeprowadzić niezależne badania online, zanim wydadzą pieniądze na opłatę konsultacyjną.

Wiarygodność jest niezwykle istotna w branży legalnej. A kiedy budujesz obecność w Internecie, nie tylko tworzysz rurociąg sprzedaży, ale także promujesz i pozycjonujesz swój biznes jako firmę wysoce wiarygodną.

Przy wysoce konkurencyjnym rynku prawnym w tym kraju Twoja prywatna praktyka nie potrwa długo, jeśli zignorujesz przychody z działalności.

Skuteczne generowanie leadów dla kancelarii prawnych polega w zasadzie na ustanowieniu połączenia między osobami mającymi potrzeby prawne z prawnikami specjalizującymi się w tej dziedzinie praktyki prawnej i znajdują się w pobliżu, aby mogli umówić się na pierwszą konsultację.

Skuteczne kampanie pozyskiwania potencjalnych klientów umożliwiają potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy prawniczej w razie potrzeby. Jako prawnik powinieneś skorzystać z możliwości znalezienia się za każdym razem, gdy Twoi potencjalni klienci szukają w Internecie. A jeśli wykorzystasz tę szansę jako coś oczywistego, nieświadomie tracisz nieocenioną kwotę przychodów biznesowych.

Dlatego, aby postawić się na przyszły sukces, konieczne jest stworzenie solidnego planu marketingu cyfrowego, który integruje strategie marketingowe firmy prawniczej, które omówimy poniżej.

1. Budowanie i optymalizacja witryny

Przed erą cyfrową Yellow Pages jest zasobem, w którym ludzie szukają porady prawnej. Dzisiaj światowa sieć przychodzi na myśl, ilekroć potrzebują usługi lub porady adwokata.

Tak więc moment, w którym zrobisz przerwę, nastąpi, gdy ludzie zobaczą twoją stronę po raz pierwszy.

Twoi klienci nie dadzą Ci drugiej szansy na pierwsze wrażenie.

Wierzcie lub nie, twoja strona internetowa jest twoją wirtualną kancelarią prawną – ich pierwsze, najtrwalsze wrażenie tego, kim jesteś, co wyróżnia Cię spośród innych konkurentów i jak dobrze możesz rozwiązać ich problemy prawne. Może również służyć jako przedstawiciel handlowy 24/7.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa kancelarii ma zazwyczaj wszystkie następujące cechy:

Estetycznie atrakcyjny
Projektowanie witryny odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu i angażowaniu idealnych klientów poprzez komunikowanie zamierzonego komunikatu.

A jak ważna jest imponująca wizualnie strona?

Ponieważ twoje okno możliwości jest bardzo ograniczone w Internecie, masz tylko sekundy, aby przekonać potencjalnego użytkownika do pozostania na Twojej stronie i sprawdzenia, co masz do zaoferowania. Dlatego forma i treść Twojej witryny muszą być wystarczająco atrakcyjne. I po prostu nie chcesz zawieść tego przedmiotu.

Strona szybkiego ładowania
Pomyślnie zaprojektowana strona internetowa również nie ma problemu z ładowaniem strony. Jeśli witryna Twojej firmy prawniczej nie ładuje się szybko, szczególnie na urządzeniach mobilnych, użytkownicy opuszczą się i będą szukać gdzie indziej z powodu wrodzonej krótkiej uwagi ludzi.

Łatwy w nawigacji
Nie każdy potencjalny klient zna się na sieci, dlatego ważne jest, aby Twoja witryna była prosta i łatwa do przeglądania. Możesz przetestować łatwość obsługi witryny, określając, czy użytkownik może bez trudu poruszać się po niej bez klikania przycisku „Wstecz”.

Odzwierciedla markę firmy
Stwórz niezwykłą markę za pośrednictwem swojej witryny. Przekazuj potencjalnym klientom spójny komunikat, w jaki sposób słowa, obrazy i kolory są zaprojektowane we wszystkich materiałach marketingowych. Zapewnij swoim klientom bezproblemową obsługę, gdy zobaczą twoje imię w reklamie drukowanej, a następnie odwiedzą Twoją witrynę internetową.

Zwiększa współczynnik konwersji
Pozyskanie potencjalnych klientów do skontaktowania się z Tobą jest końcowym celem dobrze zaprojektowanej strony internetowej kancelarii prawnej. Najlepsze strony internetowe kancelarii będą dostępne 24 godziny na dobę, nawet jeśli ich prawnicy nie są, i robią to przez całą dobę, 7 dni w tygodniu usługa czatu.

Twój numer telefonu powinien być łatwo widoczny i możliwy do kliknięcia na urządzeniach mobilnych, aby w wygodny sposób się z Tobą skontaktować. Musisz także dostarczyć łatwy formularz kontaktowy dla potencjalnych klientów, którzy są bardziej komfortowi w korespondencji e-mail. Wyświetlanie opinii, zarówno wideo, jak i pisemnych, również pomaga zachęcić klientów do skontaktowania się z Tobą.

Odwiedź Media-Agents SEO, jeśli chcesz zaprojektować stronę internetową, która jest estetyczna, szybka, łatwa w nawigacji, odzwierciedla twój wizerunek i pomaga wygenerować więcej klientów dla Twojej firmy prawniczej.

2. Optymalizacja wyszukiwarek lub SEO

Ustanowienie obecności online nie kończy się na dobrze zaprojektowanej stronie internetowej. Posiadanie najlepiej zaprojektowanej strony internetowej na świecie nie gwarantuje, że znajdziesz się na legalnym rynku, gdy Twoi potencjalni klienci szukają Twojej usługi.

SEO sprawia, że Twoja witryna jest zasadniczo widoczna.

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) to proces zwiększania organicznej (naturalnej) widoczności lub rangi witryny w wyszukiwarce przy użyciu metodologii strategii, technik i taktyk.

SEO bierze pod uwagę sposób działania wyszukiwarek, to, czego szukają ludzie, rzeczywiste wyszukiwane hasła lub słowa kluczowe wpisane w wyszukiwarkach i które wyszukiwarki są preferowane przez ich docelowych odbiorców.

Dlaczego SEO jest ważne
SEO ma zasadnicze znaczenie dla rentowności Twojej firmy, ponieważ ostatecznym celem SEO jest ułatwienie znalezienia Twojej witryny przez potencjalnych klientów.

Jak już wspomniano wcześniej, wyszukiwarki takie jak Google są teraz zasobem dla osób poszukujących pomocy prawnej. Witryna kancelarii ma kluczowe znaczenie na szczycie wyników wyszukiwania, a przynajmniej na samej górze, ponieważ ponad 90% osób nie przejdzie przez pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Kluczem do osiągnięcia tego jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Proces SEO witryny może wydawać się prosty pod względem koncepcyjnym. Jednak jest bardziej skomplikowane i dość trudne do prawidłowego wykonania bez pomocy profesjonalnego dostawcy SEO.

3. Lokalne SEO

Lokalne SEO pomaga firmom promować swoje produkty i usługi wśród lokalnych potencjalnych klientów i klientów. Wyszukiwarki zapewniają użytkownikom najtrafniejsze wyniki wyszukiwania lokalnego, opierając się na sygnałach takich jak treść lokalna, strony profilu społecznościowego, linki i inne cytaty.

Strona Google Moja Firma
Utworzenie strony Google Moja Firma powinno być pierwszym zamówieniem firmy w celu poprawy lokalnego rankingu. Jest to dostępne narzędzie, które pozwoli Ci zapewnić zasoby w sposób, który zwiększy prawdopodobieństwo, że Google skieruje ruch w twoją stronę.

Google Moja Firma to wykaz online, który Twoja firma może wykorzystać, aby dotrzeć do najlepszych miejsc w bezpłatnych wynikach Google, gdy Twoi potencjalni klienci szukają pomocy prawnej w Twoim obszarze geograficznym. Wyświetla wyniki na mapie i zawiera listę innych ważnych informacji biznesowych, takich jak dane kontaktowe, strona internetowa i recenzje.

Innymi słowy, wpis w Google Moja Firma (GMB) jest oddziałem lokalnego SEO, który za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania kieruje reklamy do potencjalnych klientów w Twojej okolicy.

Najważniejszą korzyścią jest to, że firmy prawnicze z dobrze zoptymalizowanym wykazem GMB pojawiają się w „lokalnym 3-paczku” u góry strony wyników wyszukiwania Twojego klienta docelowego. Wyniki Google Local 3-Pack są wyróżnione, połączone z Mapami Google i pierwszą rzeczą, którą użytkownik widzi po reklamach AdWords.

Jeśli nie zoptymalizujesz strony GMB, wpłynie to na widoczność firmy prawniczej w wynikach wyszukiwania lokalnego Google, a także w Mapach Google. Musisz więc upewnić się, że dostawca SEO, z którym współpracujesz, ma udokumentowane wyniki w zapewnianiu tutaj wyników.

Recenzje online
Jednym z czynników decydujących o poprawie lokalnego rankingu wyszukiwania są recenzje online. Recenzje online będą miały albo korzystny, albo szkodliwy wpływ na ogólny ranking witryny Twojej firmy prawniczej. 93% lokalnych konsumentów czyta recenzje online, aby ustalić, czy firma jest dobra czy zła.

Oczywiście, im więcej pozytywnych recenzji, tym wyższa będzie Twoja pozycja prawnicza. Badania wykazały również, że Google faworyzuje kancelarie prawne z najwyższymi ocenami.

4. Optymalizacja mediów społecznościowych

Przekazywanie ustne to tradycyjna strategia marketingowa dla branży prawnej. Jest to jedna rzecz, która pozostaje stała nawet w erze Internetu. Jedyne, co się zmieniło, to sposób, w jaki wymieniane jest „słowo ustne”. I tu właśnie pojawiają się serwisy społecznościowe.

Media społecznościowe okazują się być bardzo skutecznym narzędziem dla firm prawniczych w celu przyciągania i pozyskiwania nowych klientów. American Bar Association odkryło, że 35% prawników profesjonalnie korzystających z mediów społecznościowych było w stanie pozyskać nowych klientów.

Aby zbudować wyróżniającą się obecność online i konwersję potencjalnych klientów, potrzebujesz skutecznej strategii społecznej.

Twoja strategia mediów społecznościowych powinna obejmować wiele platform, takich jak LinkedIn, Facebook i Twitter. Ale oczywiście musisz wziąć pod uwagę rynek docelowy i to, jak skutecznie zbudować społeczność na każdej platformie. W związku z tym musisz zoptymalizować witryny mediów społecznościowych.

Optymalizacja mediów społecznościowych (SMO) jest podobna do SEO w tym sensie, że oba mają na celu zwiększenie ruchu na Twojej stronie.

Tak jak chcesz, aby Twoi idealni klienci znaleźli Twoją witrynę, tak samo chcesz, aby ci sami ludzie śledzili Twoją firmę w mediach społecznościowych. Aktywne działania w mediach społecznościowych zminimalizowały potrzebę wykonywania przez prawników zadań związanych z public relations.

Wyzwanie związane z mediami społecznościowymi polega na tym, że nigdy nie śpi, co może powodować, że będziesz musiał monitorować swoje konta przez całą dobę. Profesjonalny specjalista ds. Mediów społecznościowych może zdjąć go z talerza i pozwolić skupić się na ważniejszych kwestiach związanych z Twoją firmą.

Jako prawnicy masz szlachetne powołanie i dlatego powinieneś skupić się na obsłudze klientów, zamiast pracować przez całą dobę, aby poprawić ruch w witrynie i generować potencjalnych klientów.

Jako ekspert SEO, możemy pomóc Ci zdominować sieć, pozyskać nowych klientów i zwiększyć przychody pomimo wszystkich ograniczeń i zawiłości związanych z legalnym marketingiem. Zaczyna się od skontaktowania się z nami już dziś!

Przygotuj się na pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dzięki naszym kompleksowym rozwiązaniom marketingu internetowego!

Close Menu