Tel. 530 066 419 biuro@media-agents.pl
6 Prostych kroków, aby ukończyć swój pierwszy audyt SEO za darmo z Media-Agents

6 Prostych kroków, aby ukończyć swój pierwszy audyt SEO za darmo z Media-Agents

Co to jest Audyt SEO?

Optymalizacja wyszukiwarek jest skomplikowana.

Polega ona na utrzymywaniu witryny, treści i technologii zapewniających zgodność z algorytmami rankingu wyszukiwarek i ich kapryśnymi wymaganiami. Najgorsze jest to, że możesz zrobić prawie wszystko właściwie, ale pomiń jedną rzecz, która ostatecznie zahamuje twój rozwój.

Audyt SEO to proces, w ramach którego przeprowadzamy rygorystyczne kontrole niektórych czynników, które wpływają na zdolność Twojej witryny do generowania ruchu i kontynuują wprowadzanie korekt. Regularnie przeprowadzając audyty SEO, możesz zapewnić, że wszystkie aspekty Twojej witryny, które wpływają na SEO, działają zgodnie z przeznaczeniem i że Twoja witryna może nadal generować ruch związany z wyszukiwaniem.

  1. Sprawdź, czy witryna korzysta z jednego adresu URL

W zależności od konfiguracji witryny może być dostępna zarówno wersja www, jak i wersja inna niż www. Oznacza to, że Twoja witryna będzie dostępna z obu następujących adresów URL:
https://www.yourwebsite.com
https://yourwebsite.com

Idealnie byłoby, gdyby był dostępny tylko z jednego z powyższych – co oznacza, że gdyby ktoś próbował uzyskać do niego dostęp z wersji www, na przykład automatycznie przekierowałby go do tej samej strony w wersji innej niż www (lub odwrotnie ).

Jest to ważne, ponieważ jeśli witryna ma być dostępna w obu wersjach, Google (i inne wyszukiwarki) może zaindeksować obie wersje witryny, co może powodować problemy z powielaniem treści.

2. Sprawdź, czy Twoja witryna korzysta z certyfikatu SSL

Po zainstalowaniu certyfikat SSL (Secure Socket Layer) zapewnia, że cała komunikacja między użytkownikiem a witryną jest szyfrowana, a zatem zabezpiecza wszystkie przesyłane informacje, przez co jest mniej podatny na ataki hakerów. Stało się standardem dla stron internetowych, które zbierają wszelkiego rodzaju dane osobowe (szczególnie strony internetowe przetwarzające płatności), ponieważ ważne jest, aby dane były bezpieczne.

Oprócz zalet związanych z bezpieczeństwem, wyszukiwarki takie jak Google teraz doceniają również znaczenie właściwie skonfigurowanego certyfikatu SSL, dlatego też zaczęły go wykorzystywać jako czynnik rankingowy.

3. Sprawdź ustawienia widoczności WordPress

Gdy twoja witryna jest wciąż rozwijana, nie chcesz, aby żadna wyszukiwarka przeszukiwała i indeksowała Twoją witrynę, ponieważ treść byłaby prawdopodobnie niekompletna, a jej projekt byłby mniej niż idealny. WordPress to rozumie i ma wbudowaną opcję zniechęcającą wyszukiwarki do indeksowania Twojej witryny. Znajdziesz tę opcję w Ustawienia WordPress> Czytanie.

4. Sprawdź strukturę Permalink w WordPress

Struktura Permalink jest tym, co określa, w jaki sposób WordPress utworzy adresy URL postów, które utworzysz. Przy wyborze preferowanej struktury permalink dla swojej witryny internetowej należy wziąć pod uwagę dwie rzeczy:

     Struktura adresu URL
     Sam adres URL

Chociaż istnieją różne sposoby strukturyzacji adresu URL, najprostszą i najskuteczniejszą strukturą adresu URL jest twojastrona.com/blog/post-name.

5. Sprawdź, czy zweryfikowałeś swoją witrynę za pomocą Google Search Console

Google oferuje właścicielom witryn zestaw narzędzi, za pomocą których mogą oni zrozumieć i rozwiązać problemy napotkane przez Google podczas indeksowania swojej witryny. Zestaw narzędzi jest znany jako Google Search Console, dlatego zalecamy nawiązywanie połączenia z nim wszystkich swoich witryn, tak jak powinieneś już robić Google Analytics.

Jak zapewne wiesz, ważne jest, aby połączyć swoją witrynę z Google Search Console, aby móc proaktywnie rozwiązywać problemy i zbierać dodatkowe informacje na temat swojej witryny.

Zwykle musisz przejść przez długi proces logowania do Google Search Console, jeśli chcesz zobaczyć zebrane przez Ciebie dane. Ale dzięki SEO dla WordPress możesz przeglądać wszystkie ważne dane bezpośrednio w WordPress.

Podczas przeprowadzania analizy SEO za pomocą SEO dla WordPress automatycznie sprawdza, czy witryna została powiązana z Google Search Console.

6. Sprawdź, czy Twoja witryna ma zgodną mapę witryny

Mapa witryny to po prostu szczegółowy indeks adresów URL swoich postów, stron i treści, które mają być indeksowane przez wyszukiwarki. Istnieją trzy główne typy – mapy witryn używane podczas planowania witryny przez jej projektantów, wykazy widoczne dla ludzi i uporządkowane, przeznaczone dla robotów sieciowych, takich jak wyszukiwarki.

Posiadanie mapy witryny w witrynie nie wymaga zastanowienia i zazwyczaj trzeba utworzyć wtyczkę witryny innej firmy, korzystając z wtyczki innej firmy. Ale jeśli masz zainstalowany SEO dla WordPress, automatycznie utworzy dla ciebie mapę witryny przyjazną dla Google. Podczas procesu audytu SEO sprawdzi również, czy mapa witryny jest utworzona i dostępna.

Dodaj komentarz

Close Menu