Masz pytania? Zadzwoń: 530 066 419 biuro@media-agents.pl
Audyt SEO – czy warto  zainwestować?

Audyt SEO – czy warto zainwestować?

Prężna firma nie zwojuje rynku bez strony internetowej. Ta zaś powinna być czytelna, przyjemna dla oczu, intuicyjna, ale przede wszystkim – wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach. Poniżej przeczytacie o audycie seo, możliwościach jakie daje optymalizacja stron oraz o tym dlaczego warto zdecydować się na taką inwestycję jak najwcześniej.

Audyty seo to w praktyce analizy stron internetowych pod względem ich bieżących i oczekiwanych możliwości zaistnienia w wyszukiwarce Google. Polacy wyszukują przez nią blisko 98 procent (!) informacji, stąd pozycjonowanie stron internetowych właśnie pod algorytmy „G”, chcąc nie chcąc, musimy wykonać, by przebić się w sieci.

Kiedy audyt SEO strony?

  • Przed stworzeniem strony – wchodząc dziś w biznes, nie warto ograniczać kosztów na wirtualną część życia firmy. Audyt seo przeprowadzimy już na etapie tworzenia nowej strony www. Przyda się ogólny plan i analiza optymalizacji strony pod jej dalszą, intensywną promocję. Na poziomie darmowego audytu, który jest powszechny i reklamowany, profesjonalne przygotowanie jest niemożliwe. Owszem, możemy „przyciąć” wydatki bądź przygotować stronę amatorsko. Roboty indeksujące wychwycą jednak wszelkie braki co przełoży się na mniej korzystne pozycje w rankingach.
  • Po stworzeniu strony – celem silnej promocji – w tej sytuacji pozycjonerzy dostają gotową stronę z poleceniem jej windowania w górę rankingów Google`a. W optymalizacji stron już istniejących skupiamy się już na na  aspektach technicznych. Zmiany dotyczą podstawowych kwestii tj. meta znaczniki czy  nasycenie słowami kluczowymi. Przy rozpoczynaniu biznesu, którego wirtualna odsłona stanowi istotną część, łatwo przesadzić z nasyceniem. Nie tylko słów, ale zakładek, czy reklam.
  • Zmiana wyglądu stron/nowe usługi SEO – efektem tego działania jest najczęściej nowy layout strony. Przeprowadzając w tym momencie audyt seo znana jest już płaszczyzna działalności firmy i dotychczasowe wskaźniki w wyszukiwarkach. Weryfikacja polega wówczas na analizie szans, zagrożeń i  analizy słów kluczowych, które mają „zaatakować” ranking Google. Ten etap wymaga podstawowej wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych. Przy pewnej wiedzy można spróbować wykonać go samodzielnie.

Cel audytu SEO

Kontrola strony pod względem jej „siły” ma na celu wypracowanie zaleceń, które przydadzą się w kolejnych latach przy budowaniu i utrzymywaniu rankingów w wyszukiwarkach. Przeglądane są wszystkie kluczowe elementy strony tj. czytelność nagłówka i menu, wypunktowanie tego czym zajmuje się firma, referencje i dane do szybkiego kontaktu, przekierowania do kanałów społecznościowych, stanowiących sferę publicznego życia, coraz mocniej eksplorowaną.

Rzetelny audyt seo zbiera uwagi programistów i pozycjonerów. Ten w wersji podstawowej bazuje na programach i powszechnie dostępnych e-narzędziach, które zapewne poprawią nasze rankingi, ale nie na pierwsze strony wyszukiwarek. Z drugiej strony da przyzwoity wstęp do dalszych działań, uświadomi, że bez pozycjonowania strona „sama się nie zrobi”.

Działania on-page i off-page

Kompletny audyt strony uwzględnia działania mające wpływ na strukturę, czy treść (on-page) oraz budowanie jej „siły” odpowiednią bazą linków. W tej pierwszej grupie działań SEO strona przechodzi analizę techniczną, z jasnym wykazem zaleceń co do plików, kodów czy protokołów. Nie brakuje wyjaśnień co do optymalizacji kodu, np. html czy css, szybkości wczytywania się strony, konstrukcji tytułów. Z kolei przy audycie off -page analizowane są linki prowadzące do strony.

SERP i analiza zaplecza

Niepomijalny krok w audycie stron to analiza w ramach SERP (Search Engine Results Pages). Wskaże on bieżący potencjał strony, którą zapewne chcemy „wzmocnić”, by plasowała się wyżej w rankingach Google`a. W pakiecie podstawowym pozycjonowania stron internetowych nie obędzie się bez takich narzędzi jak Google Analytics (analiza reakcji użytkowników, zarobków), czy Semstorm (słowa kluczowe, widoczność w Google). Na tej podstawie tworzone są raporty SEO i alerty ze wskazówkami, w których miejscach przydałyby się zmiany. Zalecane są czytelne, nie za duże loga, menu z szeroką czcionką, szybkie przeskakiwanie do kolejnych okienek (referencji firmy, kontakty, kanały społecznościowe).

Kompletny audyt seo dopełniają analizy strony w wynikach wyszukiwania oraz jej wewnętrznej odsłony (zaplecza). Na poziomie wyników wyszukiwań warto pamiętać o właściwych meta znacznikach, którymi przypodobamy się robotom indeksującym. Liczy się też działanie serwera w kontekście przyjaznego sąsiedztwa naszej strony oraz dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Do pełni sukcesu w optymalizacji stron potrzeba jeszcze niepowtarzalnej treści. Warto pomyśleć, by już URL zawierało słowo kluczowe. Zawrzyjmy je również w samej treści, ale nie więcej niż dwu-, czy trzykrotnie na jeden paragraf (akapit). Jeśli przesadzimy z frazami i niepoprawną składnią algorytm „złapie”, że pozycjonujemy się na siłę. A to zadziała odwrotnie to planowanych zamierzeń.

Close Menu