Masz pytania? Zadzwoń: 530 066 419 biuro@media-agents.pl
Co jest lepsze – SEO czy SEM (PPC)?

Co jest lepsze – SEO czy SEM (PPC)?

Wiele osób zastanawia się, która ze strategii jest lepsza.

Oczywiście na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Z marketingowego punktu widzenia najbardziej pożądane jest pozyskiwanie ruchu organicznego, dzięki dobrej optymalizacji strony.

Nawet najlepsze kampanie PPC, bez odpowiedniego wsparcia SEO, mogą nie uzyskać zakładanych rezultatów.

Jeżeli dopiero uruchamiasz nową stronę i zależy Ci na szybkich wynikach w krótkim czasie, to warto skorzystać z PPC (elementu SEM).

Jednak wykorzystanie tylko tego rozwiązania, bez działań związanych z SEO, jest bardzo nierozsądne.

Chociaż na wyniki z pozycjonowania SEO trzeba czekać zdecydowanie dłużej, ostatecznie będzie to mniej kosztowne, a także bardziej wiarygodne niż w przypadku PPC.

Przy wyborze odpowiedniej strategii należy w pełni określić okoliczności i potrzeby swojej firmy.

Dodatkowo połączenie ruchu sprawdza się przy prowadzeniu strony o sporej renomie.

Chodzi tu oczywiście o połączenie dokładnie sprofilowanych reklam, skierowanych do konkretnych użytkowników, z prowadzeniem działań SEO „pokrywających” szerzej główny temat strony.

Dzięki temu pozyskanie wartościowego ruchu na stronę jest łatwiejsze, podobnie jak budowanie marki.

SEO, SEM i PPC w pigułce (co musisz wiedzieć)

Ruch uzyskany przez SEO jest bezpłatny, a przez SEM płatny.

Działania SEO i optymalizacja strony mają na celu pojawienie się strony na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania (SERP-ach) na konkretne frazy kluczowe.

W PPC płacisz za reklamy, które pojawiają się na pierwszych trzech miejscach wyników wyszukiwania, ale mogą być blokowane przez narzędzia typu AdBlock.

Reklamy w modelu PPC mogą być profilowane na konkretnych odbiorców i słowa kluczowe, dzięki temu łatwiej dotrzeć do przyszłych i potencjalnych klientów.

SEO jest długofalową strategią. SEM i działania PPC mogą przynieść efekty w krótkim czasie.

SEM pozwala na doby start nowej witryny, bez konieczności czekania na zauważenie jej przez narzędzia wyszukiwarek.

SEO wymaga wielu działań, a zatem znacznej ilości czasu.

Podsumowanie – różnice między SEO, SEM i PPC

Zrozumienie różnic między Search Engine Optimization (SEO) i Search Engine Marketing (SEM) ma istotne znacznie przy określeniu budżetu firmy i funduszy marketingowych.

SEO skupia się na wynikach wyszukiwania organicznego (naturalnego) i pozwala stronie dostać się na szczyt wyników wyszukiwania kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z naszą firmą.

SEM (PPC) skupia się na wybieraniu odpowiednich słów kluczowych by zainwestować pieniądze w celu znalezienia się w płatnych wynikach wyszukiwania.

Z tego powodu ważne jest aby dokładnie określić nasze potrzeby marketingowe i potencjalne zagrożenia.

Gdy dysponujesz odpowiednim budżetem, w celu optymalizacji działań SEM, warto połączyć działania PPC i SEO.

Oczywiście wydanie na raz dużej sumy na reklamy i wybranie wszystkich możliwych strategii nie jest receptą na sukces.

Close Menu