Masz pytania? Zadzwoń: 530 066 419 biuro@media-agents.pl
Czy rozmiar Twojej firmy ma wpływ na strategię SEO?

Czy rozmiar Twojej firmy ma wpływ na strategię SEO?

Kiedy zaczniesz czytać wszystko o SEO i wszystkich innych opiniach na ten temat, możesz zacząć się pocić i czuć się trochę niepewnie. Trudno dokładnie określić, ile Twoja firma powinna zainwestować w tę linię marketingu. Chciałbyś mieć pełną kampanię SEO, abyś mógł pracować z „dużymi facetami”, ale obawiasz się, że po prostu nie możesz sobie na to pozwolić lub po prostu nie możesz poświęcić jej niezbędnych zasobów.

Nie istnieje jedno uniwersalne rozwiązanie dla strategii optymalizacji wyszukiwarek. Każda firma, zarówno duża, jak i mała, musi najpierw ustalić określone cele i zadania biznesowe. Stamtąd można znaleźć swoje możliwości marketingowe i wyznaczyć strategię, która będzie odpowiadać obecnemu rozmiarowi i celom wzrostu.

Firmy każdej wielkości mogą wdrożyć co najmniej jeden aspekt marketingu internetowego, który może zwiększyć ich wysiłki SEO i zobaczyć lepsze rankingi i większy ruch.

Chociaż Twoja firma może mieć budżet zbyt mały, aby wdrożyć szeroką gamę usług i strategii SEO, inwestowanie w jedną lub dwie rzeczy to dobry początek. Z pewnością lepiej niż nie inwestować w ogóle w marketing internetowy.
Mały biznes

Są to twoje małe sklepy typu „mama i pop”, start-upy i lokalne firmy, które stały się stałym elementem miasta.

Firmy te mają najmniejsze budżety, z którymi mogą pracować, w wyniku czego firmy te często mają wrażenie, że nie mają większych szans na obniżenie pozycji w rankingu wyszukiwarek.

Firmy te – zwłaszcza startupy – mają bardzo napięty budżet, co oznacza, że ​​często muszą uciekać się do własnego marketingu internetowego, w tym pozycjonowania stron SEO, który zajmuje cenny czas.

Zamiast rozpowszechniać swoją strategię marketingową online i ograniczać budżet zbyt nisko, małe firmy będą prawdopodobnie radzić sobie lepiej, gdy skupią się na jednym lub dwóch obszarach.

W wpisie na blogu Search Engine Journal autor dzieli odpowiednią strategię SEO dla różnych typów małych firm.

Mówiąc konkretnie, autor twierdzi, że istnieją dwa rodzaje małych organizacji: firmy z branży murarskiej z rzeczywistym budynkiem i adresem oraz te, które nie mają fizycznego sklepu.

Małe firmy z fizycznym miejscem prowadzenia działalności dobrze inwestowałyby w lokalny SEO, public relations i branding, optymalizując mobilność i eksperymentując z Google AdWords.

Celem tych firm jest przyciągnięcie ludzi do sklepu, więc muszą skupić się na umieszczaniu na liście w Google Local i witrynach recenzji innych firm, takich jak Yelp.

Małe firmy, które nie mają budynku, w którym prowadzą działalność, mogą skorzystać na realizacji kampanii AdWords, inicjowaniu strategii treści, podejmowaniu marketingu w mediach społecznościowych i wymianie linków z innymi witrynami.
Średnie firmy

W przypadku średnich przedsiębiorstw budżet nadal stanowi problem. Firmy te będą jednak miały większe witryny, na których techniczne SEO staje się ważniejsze.

Kompleksowy audyt SEO strony internetowej jest doskonałym punktem wyjścia, z którego średnie firmy mogą uruchamiać swoją strategię SEO.

Internetowe public relations i marketing w mediach społecznościowych są nadal korzystne dla średnich przedsiębiorstw. Firmy te mogą również rozpocząć swoją długoterminową strategię treści.

W średniej wielkości firmie powinien istnieć przynajmniej jeden wyspecjalizowany sprzedawca internetowy, który może obsługiwać kalendarze redakcyjne, wiadomości społecznościowe i nadzorować realizację strategii SEO firmy. Osoba ta może być pracownikiem wewnętrznym lub zewnętrznym specjalistą.

Duże firmy

Te duże firmy mają budżety na cały zakres kampanii SEO, podobnie jak małe firmy, istnieją dwa rodzaje dużych firm: B2B i B2C.

W przypadku organizacji typu business to business (B2B) największe obszary, na które należy zwrócić szczególną uwagę, to content marketing i techniczne SEO. Istotną częścią marketingu treści jest wypychanie treści w mediach społecznościowych.

Duże firmy, które prowadzą interesy z konsumentami, mają zazwyczaj najgłębsze kieszenie pod względem budżetów. Mają zatem największą szansę na obejrzenie każdego aspektu marketingu internetowego bez potrzeby skupiania się na jednym jego aspekcie.

Oprócz wykorzystania wszystkich wyżej wymienionych strategii marketingu internetowego dla SEO, duże firmy pracujące nad pozyskaniem większej liczby klientów muszą pilnie chronić markę firmy i zarządzać nią online. PR i szybkie reakcje mediów społecznościowych oraz monitorowanie wszystkich treści (blogu, postów społecznościowych i treści strony) są kluczowe dla utrzymania reputacji firmy.

Te duże firmy mogą często zlecać pracę wielu agencjom marketingu internetowego. To dlatego, że duże firmy wiedzą, które agencje są lepsze w różnych aspektach marketingu internetowego niż inne.

Może to być również świetna opcja, gdy te duże firmy mają zespół marketingowy, który jest biegły w tradycyjnych metodach marketingowych, ale może nie mieć niezbędnych umiejętności w prawdziwym Internecie.
Znalezienie właściwej strategii dla Twojego rozmiaru

Nie ma znaczenia, jak duży lub mały jest budżet marketingowy Twojej firmy. Istnieją strategie marketingu internetowego, które mogą zoptymalizować stronę internetową i obecność w Internecie, które są stosunkowo niedrogie.

Twoi klienci są online. Jeśli pozwolisz swojemu ograniczonemu budżetowi uniknąć łatwego znalezienia online, stracisz na biznesie i klientach. Możesz wierzyć, że nie stać Cię na SEO, ale prawda jest taka, że ​​nie możesz pozwolić sobie na ignorowanie SEO jeszcze bardziej.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową wystawę, czy jesteś odpowiedzialny za ponad 20-osobowy zespół marketingowy, SEO.com oferuje techniczne i lokalne SEO, marketing w mediach społecznościowych, strategię treści, public relations i mobilne SEO Twojej firmy potrzebuje do tego gry marketingowej.

Dodaj komentarz

Close Menu