Masz pytania? Zadzwoń: 530 066 419 biuro@media-agents.pl
Dlaczego ludzie boją się SEO?

Dlaczego ludzie boją się SEO?

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, prawdopodobnie słyszałeś, że przynajmniej jedna osoba sugeruje, że uczysz się SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) i wdrażasz strategię online dla swojej firmy. Przecież większość ludzi najpierw szuka w Internecie – na smartfonach lub komputerach – aby znaleźć jakąkolwiek firmę lub usługę.

Rozumiesz, że potrzebujesz strony internetowej, a to wymaga trochę pracy, aby pojawiła się w wyszukiwarkach. A więc spędzasz trochę czasu – może zlecasz proces na zewnątrz – i budujesz podstawową stronę internetową dla swojej firmy. Być może używasz gotowego szablonu, aby uruchomić i uruchomić witrynę.

Wtedy niewiele się wydarzyło.

Okazuje się, że pomimo twoich najlepszych starań strona nie jest wystarczająco „zoptymalizowana”.

Rozumiesz to, ale nie chciałeś zajmować się wszystkimi „rzeczami SEO”. Ze wszystkiego, co słyszałeś, optymalizacja wyszukiwarek zajmuje zbyt dużo czasu, jest zbyt techniczna i nie gwarantuje znaczących wyników. Więc po co zawracać sobie głowę?

Wielu właścicieli małych firm czuje się w ten sposób. Słyszą o tym, jak to jest konieczne, ale wciąż wahają się, czy zacząć samodzielnie lub wynająć agencję.

Przyjrzyjmy się kilku aspektom SEO, które sprawiają, że nowi użytkownicy wahają się przed ich przyjęciem i używaniem:
1. To nie jest magiczna formuła

Jeśli uważasz, że SEO jest magicznym eliksirem zapewniającym natychmiastowy sukces online i zysk, będziesz bardzo rozczarowany i sfrustrowany. SEO jest cenne dla rentowności Twojej firmy, ale zajmie trochę czasu, zanim zobaczysz zwrot z inwestycji (więcej informacji znajdziesz poniżej).

W biznesie każda strategia i kampania muszą dawać wymierny, znaczący zwrot z inwestycji. Jeśli jest to coś, co nie pomoże rozwinąć Twojej firmy, nie zrobisz tego. Ponieważ zwrot z inwestycji w SEO jest powolny, wielu właścicieli małych firm uważa, że ​​SEO nie ma żadnego znaczenia i dlatego przypisują go do niższego priorytetu.

Ci, którzy są nowicjuszami w SEO, włożą w to dużo czasu i pieniędzy i często są sfrustrowani brakiem wyników. To sprawia, że ​​wielu właścicieli firm niechętnie rozpoczyna kampanię SEO i odkłada ją na dłuższą metę.

Rezultaty ostatecznie nadejdą, jeśli strategia zostanie wykonana prawidłowo. Po prostu nie będą natychmiastowe.

Pozycjonowanie stron Wrocław jest nieocenioną strategią dla firmy i nie należy jej ignorować. Bądź cierpliwy i szukaj logicznych procesów, a nie magii.
2. To zajmuje zbyt dużo czasu

Ci, którzy są nowicjuszami w SEO, uważają, że ten rodzaj strategii marketingu internetowego jest długim, skomplikowanym procesem, który obejmuje wiele części. Chociaż przy optymalizacji witryny należy wziąć pod uwagę wiele czynników, nie trzeba ich wykonywać jednocześnie.

Podobnie jak w punkcie 1 powyżej, ci, którzy są nowicjuszami w SEO, często niechętnie rozpoczynają kosztowną i czasochłonną strategię SEO, gdy wydaje się, że cała praca i wysiłek jest wykonywany na próżno. Ponownie bądź cierpliwy.

Istnieje kilka opcji dla zapracowanych właścicieli firm zajmujących się SEO. Pierwszą opcją jest przekazanie wszystkich zadań i obowiązków SEO agencji marketingu cyfrowego. Kiedy po prostu nie masz czasu, aby to zrobić sam, możesz oczywiście przekazać cały proces firmie SEO. W ten sposób możesz spędzać czas na prowadzeniu firmy, podczas gdy agencja prowadzi kampanię online.

| Skonsultuj się z profesjonalistą na temat rozwoju strategii SEO firmy

Inną opcją jest samodzielne rozwiązanie problemu SEO. Nie zaczynaj od robienia tego wszystkiego, ale po trochu po trochu. Zaoszczędzisz pieniądze i dowiesz się o SEO, ale spędzisz dużo czasu w procesie.
3. SEO jest zbyt techniczne

Wielu właścicieli małych firm nowych w SEO ma pomysł, że SEO jest skomplikowanym, technicznym procesem, który jest wykonywany przez programistę lub „inteligentnego komputerowego frajera”. Czują się niewykwalifikowani do wdrażania SEO, a nawet próbują się go nauczyć.

Wiele elementów SEO może jednak wykonać praktycznie każdy. Nie potrzebujesz tła do tworzenia sieci komputerowych lub rozwoju technicznego. Podstawowe SEO jest łatwe do opanowania i zajmuje tylko kilka godzin nauki. Kiedy Twoja firma jest młoda i jesteś nowicjuszem w SEO, najlepiej skupić się tylko na implementacji kilku prostych, podstawowych elementów i taktyk pozycjonowanie lokalne wrocław.

Istnieje również wiele elementów technicznych (do tego dojdziemy za chwilę), a wiele małych firm obawia się, że agencje będą próbowały ich przytłoczyć mnóstwem specyficznych dla branży warunków i dziwnych roszczeń.

Ale nie martw się tym. Po prostu wyjaśnij swoje obawy i zadaj mnóstwo pytań, a dobra agencja przeprowadzi Cię przez każdą część strategii.
4. Kara i kary

Jeśli sam dążysz do SEO, nieuchronnie usłyszysz o karach SEO Google. Prawdą jest, że istnieje wiele potencjalnych kar dla nieostrożnych. A jeśli sam robisz SEO, możesz przeczytać o niezawodnej metodzie osiągania rankingów, aby dowiedzieć się miesiąc później, że jest to jedna z rzeczy, które Google absolutnie gardzi.


Zrozumiałe jest, że możesz być niepewny i nieufny w kwestii poświęcania czasu i wysiłku oraz dokonywania inwestycji w SEO. Jeśli jesteś nowy w SEO, obawy te są powszechne. Wiedząc, czego się spodziewać po strategii SEO wcześniej, można uspokoić niektóre z tych obaw.

SEO zajmuje czas, pieniądze i wysiłek. Obawy, że SEO jest zbyt skomplikowane, techniczne, ryzykowne i wiążą się z możliwymi karami, są powszechnymi błędnymi wyobrażeniami, które mają nowi użytkownicy SEO. Gdy dowiesz się więcej o SEO, staniesz się bardziej komfortowy i pewny siebie, aby wdrożyć własną strategię lub ściśle współpracować z agencją.

Close Menu