Tel. 530 066 419 biuro@media-agents.pl
Najczęściej Popełniane Błędy Pod Kątem SEO na Stronach WWW

Najczęściej Popełniane Błędy Pod Kątem SEO na Stronach WWW

1. Brak ustalonych celów strony

Projektując lub posiadając już istniejącą stronę internetową zawsze należy ustalić cel jaki ma ona spełniać.

Będzie on determinował dalsze działania, jakie należy podjąć na stronie w celu jej optymalizacji.

Najczęstszym celem jest tzw. “pozyskanie leada”, który w zależności od typu prowadzonej działalności może wiązać się z:

  • wypełnieniem formularza kontaktowego,
  • wypełnieniem formularza strony produktowej,
  • zamówieniem produktu,
  • kliknięciem w numer telefonu,
  • rozpoczęciem rozmowy na czacie,
  • zapisaniem się do newslettera,
  • rejestracją lub logowaniem się do panelu.

Z takim pakietem danych będziemy w stanie opracować strategię działań marketingowych – także SEO Wrocław. Warto dodać, że wybrane cele należy zdefiniować w Google Analytics poprzez zdarzenia zdefiniowane w Google Tag Manager

2. Brak uwzględnienia słów kluczowych

Po ustaleniu celów należy zrobić research słów kluczowych, tak aby frazy jak najlepiej były dostosowane do charakteru oraz branży danej strony.

Tworząc ich listę należy pamiętać o kilku kluczowych elementach:

  • mierz siły na zamiary – staraj się określić swoją aktualną pozycję w branży (w odniesieniu do swojej strony) i na jej podstawie dobierz frazy z odpowiednią konkurencyjnością,
  • wybieraj słowa z potencjałem – aby go określić, używaj takich narzędzi jak KeywordPlanner, Ubersuggest czy Answer The Public,
  • jeżeli działasz lokalnie, dobieraj frazy z miastami, czy województwami, (pozycjonowanie lokalne)
  • liczbę fraz dobieraj na podstawie ilości treści.

Po dobraniu słów pamiętaj o tym, aby stworzyć lub dopasować (jeśli już istnieją) strony docelowe pod wybrane frazy kluczowe.

Na tej podstawie dostosuj tagi tytułowe, opisy oraz treść znajdującą się na stronie.

3. Ignorowanie narzędzi Google

Google Analytics, Google Search Console oraz Google Tag Manager to podstawowe narzędzia od Google, które w znaczny sposób ułatwiają zbieranie danych na temat Twojej witryny oraz jej aktualnego stanu w wyszukiwarce Google.

W jaki sposób wyglądałoby idealne podpięcie tych 3 narzędzi?

  • na stronę dodać dwa tagi Google Tag Managera zgodnie z oficjalną instrukcją,
  • na podstawie tagów zweryfikować Google Search Console (stanowi to jedną z opcji weryfikacji GSC),
  • w Google Tag Manager dodać tag odpowiedzialny za zbieranie danych do Google Analytics,
  • Google Tag Manager posłuży do stworzenia zdarzeń, na których zostaną oparte cele (lub ich część) w Google Analytics.

4. Brak treści

Treść jest jednym z ważniejszych czynników dla Google, określającym czy dana podstrona jest odpowiednim zasobem, którą Google będzie wyświetlał w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy.

Częstym błędem, np. w przypadku kategorii czy produktów w sklepie internetowym (które bardzo często są stroną docelową), jest wyświetlanie jedynie samych produktów, bez jakiejkolwiek dodatkowej i unikalnej treści opisowej.

Kolejnym ważnym aspektem będzie rozwijanie treści poza podstronami ofertowymi w postaci sekcji blogowej.

W tym przypadku także należy zrobić research fraz, pod które będą pisane artykuły mające charakter poradników lub rozwiązujące problemy związane z daną branżą.

Bardzo często zdarza się, że właściciele stron usuwają jakiś zasób ze strony, który według nich jest nieistotny/przestarzały pomimo tego, że przynosił on cenny ruch na stronę.

W takim przypadku warto zmodyfikować daną treść do nowych wymagań (przeredagować) lub w ostateczności przekierować na nowy odpowiednik.

Close Menu