Tel. 530 066 419 biuro@media-agents.pl
Remarketing: co to jest i dlaczego go potrzebujesz

Remarketing: co to jest i dlaczego go potrzebujesz

Mówiąc prościej, marketing ma jeden cel: uzyskać większą sprzedaż. Wiem, że to nie jest przełomowe odkrycie, ale musimy to powiedzieć, aby przygotować grunt pod dyskusję i zrozumieć cel remarketingu.

Umieszczanie reklam przed potencjalnymi klientami tradycyjnie było jednym z najłatwiejszych sposobów na wprowadzenie produktu na świat, ale na przestrzeni lat wiele się zmieniło. Podczas gdy tradycyjne reklamy nadal mają swoje miejsce, firmy nie muszą już polegać na przypadkowym spotkaniu, aby zdobyć swoje produkty przed swoimi klientami.

Teraz te reklamy będą śledzić tych klientów w Internecie. (Co brzmi przerażająco, ale tak naprawdę nie jest.)

Chodzi o to, że nie każdy klient, który zobaczy Twoją reklamę lub wejdzie w kontakt z jakimś elementem kampanii marketingowej, kupi Twój produkt. W rzeczywistości większość osób, które dotrą do Twojej witryny po raz pierwszy, prawdopodobnie nie kupi Twojego produktu.

Większość osób przeglądających internet odwiedzi strony i szybko je wyśle. Wiele z nich nie konwertuje na swojej stronie. Niektóre z nich mogą odwiedzać, gdy twój produkt jest niedostępny. Inni mogą po prostu być na „ciekawym” etapie i nie są jeszcze gotowi na dokonanie zakupu.

Wszystko to może wydawać się zniechęcające.

Ale jest coś, co możesz zrobić, aby przeciwdziałać tym problemom.

Remarketing to proste rozwiązanie, które pomoże Ci utrzymać się na szczycie umysłów klientów.

Co to jest remarketing?

Po pierwsze, przyjrzyjmy się, czym właściwie jest remarketing.

Zasadniczo remarketing umożliwia dostarczanie reklam kierowanych bezpośrednio do osób, które odwiedziły Twoją witrynę. Kiedy ci ludzie opuszczą Twoją witrynę, niezależnie od tego, czy coś kupili, czy nie, zaczną widzieć Twoje reklamy wyświetlane w odpowiednich miejscach w Internecie.

Reklamy te przypominają tradycyjny marketing PPC. Reklamy te mogą być dostarczane potencjalnym klientom na innych stronach internetowych, ale nie płacisz za nic, dopóki ktoś ich nie kliknie.

Ostatecznie remarketing to strategia, która pozwala nawiązać kontakt z potencjalnymi i istniejącymi klientami podczas przeglądania różnych obszarów Internetu. Być może wcześniej byli zainteresowani Twoimi produktami, ale ponieważ nadal zastanawiają się nad swoimi opcjami – i nadal widzą Twoją markę w odpowiednich miejscach – istnieje znacznie większa szansa, że ​​wrócą do Twojej witryny, gdy gotowy do zakupu.

| Przeanalizuj swoje konto PPC w zaledwie 10 minut za pomocą tej listy kontrolnej. |

Dlatego remarketing może w dłuższej perspektywie prowadzić do wyższych współczynników konwersji. Może nie być tak natychmiastowy, jak byś sobie tego życzył (cały marketing online wymaga czasu), ale zwroty z pewnością mogą być tego warte.

Jak działa remarketing?

Remarketing działa w oparciu o prostą koncepcję i można go stosunkowo łatwo skonfigurować na swojej stronie internetowej.

Po prostu umieszczasz to, co nazywa się tagiem remarketingowym w swojej witrynie. Z technicznego punktu widzenia możesz umieścić ten tag na każdej stronie witryny, choć bardziej efektywne jest skupienie się na konkretnych produktach lub usługach.

Na przykład możesz umieścić ten tag remarketingowy na stronie oferującej produkt, którego większość konsumentów nie kupi za pierwszym razem, gdy go zobaczy. Mogą to być większe, luksusowe przedmioty, które konsumenci chcą zbadać przed dokonaniem zakupu. Może to być produkt wysoce konkurencyjny, w którym inni oferują ten sam typ produktu.

Gdy klient odwiedzi tę stronę, w przeglądarce użytkownika pozostanie plik cookie. Jeśli opuszczą witrynę bez konwersji, zaczną wyświetlać reklamy kierowane za pośrednictwem Sieci reklamowej Google podczas odwiedzania innych odpowiednich witryn.

Możesz dostosować sposób wyzwalania tych reklam i umieszczać tagi remarketingowe w witrynie, co daje większą kontrolę nad tym, do kogo chcesz kierować reklamy i jak chcesz je kierować.

Remarketing i PPC idą w parze, a te same techniki wykorzystują najlepsze słowa kluczowe i dzielą odbiorców, aby zapewnić widzom najlepszą możliwą komunikację.

Close Menu