Masz pytania? Zadzwoń: 530 066 419 biuro@media-agents.pl
Tworzenie reklam tekstowych AdWords

Tworzenie reklam tekstowych AdWords

Trafność reklamy AdWords jest jedynym elementem wyniku jakości, na jaki mamy wpływ bezpośrednio z poziomu panelu programu AdWords. Warto więc zadbać o przygotowanie skutecznej reklamy, by już od początku działania kampanii zyskać przewagę nad konkurencją.

Kluczową kwestią jest zapełnienie treści reklamy najpopularniejszymi słowami kluczowymi z danej grupy reklam. Stąd też tak ważne jest, by w tej samej grupie reklam znajdywały się bardzo podobne frazy w różnych dopasowaniach i odmianach. Dzięki takiemu zabiegowi słowa kluczowe, które wpisał użytkownik zostaną pogrubione w treści reklamy. Z kolei nagłówek z poszukiwaną frazą będzie bardziej zachęcający do kliknięcia. Warto również wykorzystać wolną przestrzeń w ścieżce wyświetlanej pod nagłówkiem i również w niej poumieszczać słowa kluczowe.

W przypadku wyrażenia, które często występuje razem z nazwami miast, można zastosować opcję automatycznego wstawiania słów kluczowych KeyWords oraz fraz w dopasowaniu ścisłym. W tym celu, do naszych słów kluczowych należy pododawać 30-50 największych miast w Polsce. Dzięki temu AdWords będzie samodzielnie uzupełniał tekst nagłówka lub opisu pobierając miasto ze słowa kluczowego. Dzięki dopasowaniu ścisłemu nie będzie ryzyka, że do naszego nagłówka trafi niechciane przez nas słowo.

W tekście reklamowym warto wspomnieć, w jakie miejsce trafi użytkownik po kliknięciu. To dobry moment na użycie w treści nazwy firmy, czyli brandu. Dzięki temu zabiegowi nazwa firmy będzie promowana nawet wśród użytkowników, którzy w reklamę nie klikną. Efekt ten można wykorzystać do budowania świadomości marki wśród potencjalnych przyszłych klientów.

W treści reklamy warto umieścić również wezwanie do działania, które będzie tożsame z dalszą czynnością jaką chcemy, by użytkownik podjął. Trzeba jednak pamiętać, że przy współczesnym zalewie tekstów reklamowych, społeczeństwo staje się na nie coraz bardziej odporne. Zamiast więc używać standardowych zwrotów typu „kup teraz” lepiej zachęcić najpierw do sprawdzenia asortymentu sklepu.

Jeśli strona docelowa, na jaką kierujemy użytkownika zawiera słowo kluczowe którego szukał, wpłynie to pozytywnie na wynik jakości reklamy oraz zmniejszy współczynnik odrzuceń. Przy ogólnych grupach reklam czasami można pomyśleć o umieszczeniu linku do odpowiedniej podstrony w samych słowach kluczowych zawierających np. konkretny model produktu. Dzięki temu internauta nie będzie musiał samodzielnie szukać i jest mniejsza szansa, że zgubi się po drodze do celu konwersji.

Close Menu